Gmina Niechlów

Przedstawiamy poniżej tygodniowy harmonogram naszych mobilnych punktów spisowych, w których mieszkańcy, którzy nie maja okazji spisać się samodzielnie, będą mogli zrobić to przy pomocy pracownika urzędu:

05 lipca 12:00-15:00 - świetlica wiejska w Sicinach,
06 lipca 11:00-14:00 - świetlica wiejska w Naratowie (tego dnia Mobilny Punkt Spisowy będzie także dla mieszkańców Wronińca!),
07 lipca 11:00-14:00 - świetlica wiejska w Łękanowie,
08 lipca 11:00-14:00 - świetlica wiejska w Żabinie,
09 lipca 11:00-13:00 - świetlica wiejska we Wronowie.

Co będzie potrzebne do spisu?
1. pesel,
2. nazwisko rodowe matki,
3. pesele oraz dane osobowe wszystkich domowników wspólnie zamieszkujących,
4. dane dotyczące powierzchni mieszkania, ilość pokoi i kuchni z oknem, sposób ogrzewania, rok oddania budynku do użytku, itp.

Jeden członek rodziny może spisać wszystkich domowników.

253-akt-fotoc

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Niechlowie serdecznie zaprasza na spotkanie z pracownikami ZUS, które odbędzie się 12 lipca 2021 r. od godz. 10.00 do 12.00. Celem będzie pomoc w złożeniu wniosku o świadczenie Dobry Start 300+ wraz z założeniem profilu na PUE.

Do założenia profilu na PUE niezbędne będą:

- adres mailowy

- nr telefonu

- hasło minimum 8 znaków - duże litery, małe litery, cyfry i znak specjalny.

Ponadto do wysłania wniosku o 300+ konieczne jest posiadanie następujących danych:

- PESEL dziecka i swój

- nazwa i adres szkoły

- nr rachunku bankowego.

infografika-dobry-start-300-info-ogolne-2

Od 1 lipca do 30 listopada można składać wnioski o świadczenie z rządowego programu Dobry Start (tzw. 300 plus). Od tego roku przyznawaniem i wypłatą tych świadczeń zajmuje się ZUS. Wnioski można złożyć wyłącznie elektronicznie – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Świadczenia trafią wyłącznie na rachunki bankowe.

W ramach programu Dobry Start rodzice i opiekunowie dzieci mogą otrzymać jednorazowe wsparcie w wysokości 300 zł na zakup podręczników i artykułów szkolnych.

Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada wyłącznie online:

  • przez serwisy bankowości elektronicznej tych banków, które udostępniły taką możliwość,
  • na portalu PUE ZUS,
  • na portalu Emp@tia.

Od 1 lipca 2021 r. obsługą wniosków, przyznawaniem i wypłatą świadczeń zajmuje się ZUS. Dlatego wszystkie informacje o złożonym wniosku i świadczeniu będą dostępne na portalu PUE ZUS. Osoby, które nie mają jeszcze swojego profilu na PUE ZUS, mogą go założyć samodzielnie przez internet lub z pomocą pracownika ZUS - w naszej placówce, podczas e-wizyty, w czasie naszego dyżuru w innej instytucji.

ZUS wypłaci pieniądze tylko na konto bankowe wskazane we wniosku. Wypłata będzie realizowana:

  • do 30 września 2021 r. – na podstawie wniosków złożonych do końca sierpnia,
  • w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku – na podstawie wniosków składanych od września.

Aby ułatwić wypełnianie i składanie wniosku o świadczenie z programu Dobry Start przez rodziców, opiekunów prawnych oraz osoby sprawujące pieczę nad dzieckiem, na PUE ZUS udostępniliśmy intuicyjny kreator wniosków. Kreator krok po kroku prowadzi wypełniającego wniosek przez proces uzupełniania wymaganych danych i informacji. 

Pomoc można uzyskać:

  • na specjalnej infolinii pod numerem 22 290 22 02 w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 8.00 –15.00
  • w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
  • we wszystkich placówkach ZUS  oraz podczas e-wizyty w ZUS,
  • w trakcie dyżurów pracowników ZUS w siedzibach urzędów miasta, gminy, Poczty Polskiej i KRUS (informacje o dyżurach dostępne na www.zus.pl).

 Więcej informacji na www.zus.pl

infografika-dobry-start-300-info-ogolne-2

 

206565968_783041439060420_1622734382258822949_n211411727_783041435727087_2572761392751577305_n

 

209059621_783041442393753_3020593770373404974_n

Otrzymaliśmy kolejne dofinansowanie dla naszej gminy. Rozstrzygnięty został konkurs Urzędu Marszałkowskiego, tym razem na utrzymanie urządzeń melioracji wodnej.
Nasza gmina znalazła się wśród 57 gmin Dolnego Śląska, z kwotą dofinansowania 20 500,00 zł. Zadanie będzie realizowane w Głobicach i Żabinie.
Jest to kolejne dofinansowanie, które otrzymała gmina Niechlów na utrzymanie urządzeń melioracji wodnych. W ubiegłym roku w ramach tego samego konkursu, gmina zrealizowała takie zadania w Karowie, Sicinach i Głobicach
rowy